WERKPLAATS VOOR NIEUWE MUZIEK EN KLANKKUNST


Als werkplaats voor nieuwe muziek en klankkunst investeert Intro in makers van morgen en het publiek van de toekomst.  Intro’s werkplaats kent drie componenten: fysiek, mentaal en online.

Intro’s fysieke werkplaats bevindt zich in de Bankastudios, de voormalige studios van Radio Omroep Limburg in de Maastrichtse wijk Blauwdorp. Daar beschikt Intro 24/7 over een eigen makersruimte.

Heeft u vragen over onze technische voorzieningen? Neem dan gerust contact met ons op via publiciteit@introinsitu.nl




Meer intro projecten

 

Muzieklab

Muzieklab is een samenwerking met het Elisabeth Strouven Fonds, VIA ZUID, en Pop In Limburg. Het is een project voor makende kunstenaars om samen te experimenteren met muziek en performance. Het traject draait om muzikale samenwerking en het verkennen van nieuwe vormen van muzikale presentatie.

In 2025 werken we samen met VIA ZUID en Pop in Limburg voor de derde editie van Muzieklab!

Ontdek meer over Muzieklab 2024 hier



SOUNDS LIKE INTRO

Digitaal archiefproject 40 jaar Intro In Situ

Sounds Like Intro is een meerjarig archiefproject waarin we het beeld en geluid van Intro In Situ inventariseren, digitaliseren en openbaar maken. Sinds onze oprichting in 1984 zijn talloze concerten, voorstellingen en producties opgenomen.

Tot nu toe hebben we 362 fysieke en digitale dragers geïnventariseerd. Dankzij het pilotproject van Huis voor de Kunsten Limburg kunnen we het project verder ontwikkelen, met als doel het Intro-archief in 2026 online beschikbaar te stellen voor een breder publiek.

Stuur een mail naar daan@introinsitu.nl voor meer informatie.




INTRO TUNING IN

Actieonderzoek cultuurparticipatie jongeren

In het najaar van 2025 gaat het actieonderzoek INTRO TUNING IN van start. Het doel van het project is om jongeren actief te betrekken bij een onderzoek naar hoe culturele instellingen Generatie Z op een effectieve manier kunnen bereiken. INTRO TUNING IN is een onderzoek dat wordt gevoerd dóór en vóór jongeren. Vier Gen-Z'ers voeren een etnografisch onderzoek uit waarin ze het huidige Intro publiek observeren en bevragen, alsook enquête gewijs inzicht verschaffen naar de noden van de jeugd.

De onderzoekers krijgen stapsgewijs meer zeggenschap over de communicatie en invulling van evenementen. Uiteindelijk resulteert het actieonderzoek in een rapport over het bereiken en betrekken van Gen-Z.

Voor het actieonderzoek zijn we opzoek naar Gen Z’ers die mee willen doen met het onderzoek! Klik hier voor meer informatie of stuur een mail naar daan@introinsitu.nl.


NEW MUSIC SOUND ART