INTRO ZOEKT * LANGETERMIJNDENKERS

STRATEGISCH * MAATSCHAPPELIJK * TEAMSPELER

DOWNLOAD
Meer informatie? Neem contact op met voorzitter Chris Janssen

Intro in Situ ondersteunt als werkplaats voor hedendaagse muziek en klankkunst grensverleggende artiesten in hun ontwikkeling. Intro in Situ ontvangt voor de periode 2025-2028 structurele ondersteuning van Provincie Limburg en gemeente Maastricht.

In het eerste jaar van de nieuwe planperiode werkt Intro aan een robuuste langetermijnvisie, waarin de kernwerking van Intro wordt versterkt en de instelling nog steviger verankert raakt in de (Zuid)-Limburgse samenleving. Ook is Intro zich bewust van zijn positie in de grensregio, als onderdeel van de werking van Intro in heel Limburg. Dit uitgangspunt gaat Intro sterker vertalen naar concrete activiteiten en samenwerkingsverbanden richting 2028.

Om mee te werken aan de verwezenlijking hiervan, zoekt Intro ter versterking van het zittende bestuur twee nieuwe bestuursleden, met de volgende aandachtsgebieden:
  1. kennis en netwerk op het gebied van het (brede) culturele veld in Limburg en (inter)nationaal;
  2. kennis van strategische communicatie/marketing (in de cultuursector);


ONAFHANKELIJKHEID EN ONVERENIGBAARHEID

Het naar behoren functioneren van een stichtingsbestuur hangt nauw samen met de objectiviteit en onafhankelijkheid van zijn leden. Het bestuur dient zodanig te zijn samengesteld dat de leden ten opzichte van elkaar en van de directie onafhankelijk en kritisch kunnen opereren. Bij benoeming en gedurende de zittingsperiode dient men er op te letten dat daarvoor geen tegenstellingen of verstrengeling van belangen in de weg staan of komen te staan. De bestuursleden worden benoemd voor een periode van 4 jaar, waarbij een verlenging van nog eens vier jaar mogelijk is.

De bestuurscollega die wij zoeken:
  • beschikt over ervaring of affiniteit met toezicht houden of besturen op afstand, zonder betrokkenheid te verliezen;
  • heeft affiniteit met het werk van Intro in Situ, met gevoel voor de context en de kwetsbaarheid van een kleine (niche) instelling met een landelijke achterban waarbinnen Intro is Situ opereert;
  • beschikt over strategisch denkvermogen;
  • heeft maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel en een sterk ontwikkeld normbesef;
  • beschikt over voldoende tijd en is een teamspeler.
  • hoeft niet per se te beschikken over kennis van hedendaagse muziek;

Het bestuur is verantwoordelijk voor de kwaliteit, werking en uitvoering van intro in Situ. Bij de invulling van haar taak richt het bestuur zich op de belangen van de organisatie. Tevens geeft het bestuur leiding aan de directeur, maar treedt daarbij meer op als adviseur, stelt zich collegiaal naar hem, haar of hen op en is tevens een adviesorgaan voor de directeur. Hoewel het bestuur een stichtingsbestuur is, lijkt de werking meer op die van een Raad van Toezicht. Het aantal vergaderingen bedraagt ca. 8 tot 10 per jaar.

De profielschets is gebaseerd op uitgangspunten van de Governance Code Cultuur. Eén van deze uitgangspunten is dat moet worden voorkomen dat het bestuur een eenzijdige samenstelling krijgt, ondanks mogelijke individuele geschiktheid van ieder van de leden.

BELONING
De leden van het bestuur ontvangen een reis- en onkostenvergoeding, op basis van gemaakte kosten.


PROCEDURE
Wij zien graag voor 15 maart 2025 uw motivatie en cv tegemoet via info@introinsitu.nl en gericht aan het bestuur van Intro in Situ. U ontvangt hiervan een ontvangstbevestiging. De selectie wordt gedaan door het bestuur op basis van motivatie en cv’s. Enkele kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek met het bestuur, deze zullen begin april 2025 plaatsvinden. Hierna volgt een kennismakingsgesprek met de directeur. Deze datum wordt op een later moment gecommuniceerd. Bij de afronding van de procedure zal een VOG gevraagd worden en in overleg mogelijk ook referenties.


NEW MUSIC SOUND ART